nonabarre_grandfitness

Sa ma prezint…

Eu sunt Nona Trif, Instructor de Barre & Nutritionist al Asociatiei Sportive NONA BARRE FITNESS si activez în cadrul Grand Fitness Brasov, primul Instructor de BarreConcept din România, iar aici ma mandresc cu invataceii mei, prima mea grupa de Instructori Barre.

DESCRIERE ANTRENAMENTUL DE BARRÉ

CE ESTE BARRÉ-UL

Este bine de reţinut înca de la început că Barré-ul nu este balet, ci este o metodă care armonizează antrenamentele tradiţionale de Pilates cu miscările de bază din Balet, pentru un corp armonios şi tonifiat, este un concept cu mişcări şi termeni specifici si este foarte INTENS. Tin sa subliniez aceste doua aspecte, deoarece opiniile neavizate au transformat Barre-un intr-o “forma de balet, un antrenament usor pentru incepatori”. Ceea ce nu este nici pe departe, chiar si cei mai avansati sportivi, gasesc o mare provocare in acest antrenament. Daca nu ma credeti, incercati si veti fi poate printre acei instructori care practica fitness de ani de zile si veti tremura la propriu sub pulsatiile antrenamentului.

Antrenamentele de Barré se desfăşoară la bara de balet, spătarul unui scaun sau orice alta suprafata de sustinere, ceea ce il face un antrenament potrivit pentru orice locatie, chiar si in concediu.

Pentru grupele de participanţi cu un nivel de fitness superior se pot introduce accesorii (mingii de dimensiune mica şi medie, benzi elastice, inele fitness pentru tonifiere, greutăţi pentru glezne, gantere, etc). Iar pentru clienţii cu diverse afecţiuni medicale, toate exerciţiile suportă modificări astfel încât să vină în întâmpinarea nevoilor în cel mai benefic mod.

CARE ESTE POVESTEA ?

Conceptul de Barre Fitness a evoluat prima oarî in anii 1940 când o dansatoare germană pe nume Lotte Berk a dezvoltat o rutină de antrenament folosind bara de balet care se adresa în primul rând persoanelor cu probleme de spate. Ideea a fost să încorporeze terapiile de reabilitare cu practica ei de dansatoare pentru a construi un spate puternic în cadrul recuperării. Metoda Lotte Berk s-a nascut în 1959 în Londra, Anglia, de unde a migrat în Statele Unite în 1971. Lydia Bach, o studentă a Lottei Berk deschide un studio în New York. Mai târziu, metoda a fost adaptată de Carl Diehl şi a fost transformată în “Bar Method”, primul studio deschizându-se în anul 2000. Între 2001 şi 2013, aceasta mişcare a luat o imensă amploare, devenind cel mai popular trend de fitness din Statele Unite.

CUM FUNCŢIONEAZĂ ?

Cu eleganţă şi pasiune, clasele de Barré surprind prin multă energie pozitivă şi un antrenament orientat către susţinerea şi propulsarea nivelului de fitness într-o refexie sănătoasă şi suplă.

Acest antrenament implică musculatura întregului corp şi este axat în acelasi timp pe alungirea şi întărirea musculaturii, oferind o intensitate ridicată şi un impact scăzut asupra articulaţiilor. După un an de practică consecventă clientele declară creşterea în înalţime cu 1-2 cm, fapt datorat detaşării vertebrelor şi nu numai, remodelarea elegantă a întregului corp. Acest aspect este principalul căutat de o femeie în timpul antrenamentelor, deoarece doreşte să devină mai puternică, însă să rămână feminină, să îşi crească rezistenţa cardiacă, să îşi îmbunătăţească postura şi să piardă în greutate şi centimetrii.

Barre-ul combină ştiinţa fizioterapeuţilor cu modalităţile de alungire şi întărire a musculaturii prin pulsaţii cu risc minim de accidentare. Exerciţiile sunt plasate într-o anumită ordine, alternând între partea frontală şi cea dorsală a corpului, astfel încât se alungeşte o parte, iar musculatura opusă se întăreşte, îmbunătăţind postura şi aliniamentul. Odată cu încălzirea musculaturii, se creşte intensitatea pentru a maximiza şi optimiza capacitatea de ardere a grăsimii, urmată de exerciţii la saltea de reducere a ritmului cardiac, cu focus pe întărirea zonei lombare.

Din exterior, pare foarte similar cu baletul, dar nu este nici pe departe. Exerciţiile de Barré se bazează în primul rând pe rezistenţa opusă de greutatea propriului corp, pe izometrie, iar mişcările întăresc continuu stabilitatea şi echilibrul corporal, astfel încât scopul este obţinerea unui corp de dansatoare, puternic, bine definit şi graţios. Orice persoana cu putina experienta in fitness, cunoaste ca exercitiile izometrice sunt printre cele mai dificile.

Asadar, te provoc sa tremuri…Esti gata pentru o remodelare serioasa? Mai jos este un demo pentru incepatori, daca vrei sa experimentezi, incearca cateva minute din segmentul de la bara si apoi discutam :-)

Ne vedem la BARRE! Orarul claselor in gasesti aici, iar daca vrei sa mergi la urmatorul nivel iti stau la dispozitie si cu antrenamente de Barre in regim de Personal Training, pentru oferta completa click aici.

Cu drag,

Nona Trif – Instructor Barre si Nutritionist

Share Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page
Blogger www Google Pinterest youtube-icon www